Følg guiden, hvis du oplever problemer med din intenetforbindelse

1 - Genstart din router

  1. Sluk for din router på stikkontakten eller på knappen bag på routeren.
  2. Vent 10 sekunder og tænd den igen.
  3. Vent yderligere et par minutter til routeren er startet op igen.
  4. Test om forbindelsen virker ved at åbne et website i din browser.

Stadig problemer? Gå videre til næste punkt

2 - Oplever du stadig problemer?

  • Kontakt Fiberbys kundeservice på telefon 33230099
  • Åbningstider: Mandag – torsdag 8.30 – 18.00, Fredag 8.30 – 17.00
  • Bemærk: Åbningstider kan afvige i forbindelse med helligdage m.v. Se seneste information på Forsiden eller under Kundeservice

3 - Få den hurtigste hjælp hos Kundeservice

Når du ringer til kundeservice om problemer med din internetforbindelse, er det første vi gør, at bede dig afprøve, om forbindelsen virker, når din computer er koblet direkte til internetstikket i væggen med et kabel (dvs. udenom routeren). Hvis internettet virker i den situation, ved vi nemlig, at problemet findes i routeren, og så går fejlretningen hurtigere. 

Hvis du på egen hånd kan udføre følgende lille test, inden du ringer til Kundeservice, kan vi hjælpe dig hurtigere, når du ringer. Det du kan gøre er:

  1. Sluk routeren og tag net-kablet ud af routeren. Sæt i stedet kablet til computerens netværksstik.
  2. Vent mindst 10 sekunder inden du afprøver forbindelsen ved at åbne et website (fx www.fiberby.dk) i din browser.
  3. Hvis du ikke får forbindelse, så sæt netværkskablet tilbage i routeren, som det sad før, og tænd for routeren igen.
  4. Ring til Kundeservice og fortæl, hvad du har fundet ud af.

TIP!

  • Husk: Som en midlertidig løsning kan man dele en internetforbindelse fra en smartphone og dermed få computere m.v. på internettet.