Tilmelding og afmelding


1Hvordan bliver jeg tilmeldt?

  1. Tilmelding sker via internetstikket i din lejlighed
  2. Tilslut din router eller PC til internetstikket med et LAN kabel
  3. Skriv tilmeld.fiberby.dk i en Browser, udfyld formularen og du er online


1Hvordan afmelder jeg?

  1. Afmelding sker via en webformular: OPSIG
  2. Udfyld webformularen og abonnementet vil blive afmeldt med løbende måned + 1 måned.


1Hvordan flytter jeg?

Flytter du internt i foreningen eller en anden Fiberby-forening, skal du tilmelde dig på ny fra den nye lejlighed.

 

 

Generelt


1Hvordan ser mit internet stik ud?

Vi leverer internet igennem et RJ45 (8P8C) stik.

Billeder kommer snart.


1Leverer I garanterede hastigheder?

Ja – Vi garanterer hastigheden til internetstikket i lejligheden. (fiberby.dk/brugerbetingelser)

Du kan se din leverede hastighed her: (tilmeld.fiberby.dk)


1Kan jeg ændre min hastighed?

På vores tilmeldingsside tilmeld.fiberby.dk har du mulighed for at se hvilken hastighed du har og om du kan vælge en anden.

 

 

Port numre, Fast IP og SMTP server


1 Jeg kan ikke få hul igennem på et bestemt port nr.

Vores netværk er et CGN(Carrier-Grade NAT) netværk.

Det vil sige, at vi netværksoversætter fra en fælles offentlig IP til mange private IP’er i foreningen.

Så hvis du har brug for at lave portforwarding, er du nødt til at tilkøbe en fast IP.

Men en fast IP har du din egen offentlige IP, som har sine egne port numre, du kan bruge.


1Kan jeg få en Fast IP?

Ja – Fast IP kan bestilles her: Fast IP

Pris er 50 kr. pr. måned og der er op til 10 dages leveringstid.

Ønsker du en IPv6 skal dette oplyses i webformularen til bestilling af Fast IP.


1Har i en SMTP server?

Nej – det har vi ikke.

Wi-Fi og routere


1Mit Wi-Fi internet er langsomt

  1. Router kapacitet vs lejlighedstørrelse:
    Lejlighedsstørrelse i m2Routerkapacitet for Wi-Fi 5
    501200
    701300
    901750
    1303000
    2006000
    Lejlighedsstørrelse i m2Routerkapacitet for Wi-Fi 6
    501200
    701500
    901800
    1306600
    20013200
  2. Router placering, hvor man bruger det mest.
  3. Skal være placeret i en 1½ meters højde.


1Mit kablede internet er langsomt

  1. Tjek om router og PC har Gigabit eller FastEthernet porte.
  2. Test med kabel fra væg og direkte til PC.
  3. Test den præcise hastighed via denne app HER.


1Hvordan får jeg en ny router?

Routere kan købes hos os her: shop.fiberby.dk og er konfigureret på forhånd af os.

Routere kan også købes hos en anden elektronikforretning, men vær opmærksom på, at man selv står for konfigurationen af denne router.

1Kan jeg bruge min nuværende router?
Hvis routeren er kommet med en tidligere internetudbyder er den låst og kan ikke bruges.

Hvis routeren er købt fra en alm. butik eller er en gammel Fiberby-router, skulle den uden videre kunne bruges.


1Routervejledninger & guides

Under hver router i vores webshop kan man finde brugermanualer og guides til den enkelte router.

Vores webshop findes her: https://shop.fiberby.dk/

Faktura og økonomi


1Jeg betaler internet via huslejen/fællesudgifterne. Hvorfor modtager jeg en faktura fra Fiberby?

Fiberby opkræver kvartalsvis og du får derfor den første faktura pr. e-mail. Det vil derefter blive opkrævet via huslejen/fællesudgifterne.


1Kan min arbejdsgiver betale mit internet?

Ja – for at din arbejdsgiver kan betale din internetforbindelse, skal der udfyldes og indsendes en arbejdsgivererklæring. Den finder du her: ARBEJDSGIVERERKLÆRING


1Kan jeg tilmelde min faktura betalingsservice?

Ja – oplysningerne til betalingsservice vil fremgå af din første faktura, som du modtager på e-mail.

1Kan jeg se mine tidligere faktura?
Nej – på nuværende tidspunkt har du ikke mulighed for selv at se dine tidligere faktura.