Tilmelding og afmelding


1Hvordan bliver jeg tilmeldt?

  1. Tilslut router eller PC til internetstikket i din lejlighed.
  2. Åben en browser, så kommer Fiberbys tilmeldingsside automatisk frem. 
  3. Udfyld tilmeldingssiden med navn, adresse, tlf. og e-mail. Tryk Tilmeld.

    Hvis du ikke automatisk kommer ind på tilmeldingssiden, men allerede har forbindelse, findes den her: tilmeld.fiberby.dk

    Hvis du ikke har forbindelse og ikke kan tilgå tilmeldingssiden, kan det være, du er på mobildata (telefon) eller VPN (PC). Slå mobildata/VPN fra og prøv igen.


1Hvordan afmelder jeg?

  1. Afmelding sker via en webformular: Afmeld
  2. Udfyld webformularen og abonnementet udløber med et varsel på løbende måned + 1 måned.


1Jeg skal flytte?

  1. Du skal huske at afmelde forbindelsen på den adresse du fraflytter, det gør du ved at udfylde formularen her: Afmeld
  2. Tilmelding på den nye adresse skal ske fra stikket i din nye lejlighed, som beskrevet oven for.

Generelt


1Hvordan ser mit internet stik ud?

Vi leverer internet igennem et RJ45 (8P8C) stik, som vist her.

 


1Leverer I garanterede hastigheder?

Ja – Vi garanterer hastigheden til internetstikket i lejligheden. 

Du kan se din leverede hastighed her: tilmeld.fiberby.dk


1Kan jeg ændre min hastighed?

På vores tilmeldingsside tilmeld.fiberby.dk har du mulighed for at se hvilken hastighed du har og om du kan vælge en anden.

Bemærk, du skal være hjemme og på din Fiberby forbindelse for at kunne se og ændre hastighed.

1Mit kablede internet er langsomt

1.Tjek om router og PC har Gigabit eller FastEthernet porte.

2.Test med kabel fra væg og direkte til PC.

3.Test den præcise hastighed via denne app speedtest

Portnumre, Fast IP og SMTP-server


1 Jeg kan ikke få hul igennem på et bestemt port nr.

Vores netværk er et CGN(Carrier-Grade NAT) netværk.

Det vil sige, at vi netværksoversætter fra en fælles offentlig IP til mange private IP’er i foreningen.

Hvis du har brug for at lave portforwarding, er du derfor nødt til at tilkøbe en fast IP.

Med en fast IP har du din egen offentlige IP, som har sine egne portnumre, du kan bruge.


1Kan jeg få en Fast IP?

Du har mulighed for at bestille en fast IP her: Fast IP

Pris er 50 kr. pr. måned og der er op til 10 dages leveringstid.

Ønsker du en IPv6 skal dette oplyses i webformularen ved bestilling af Fast IP.


1Har I en SMTP server?

Vi har ikke en SMTP server.

WiFi og routere


1Mit Wi-Fi internet er langsomt

Router placering: For god dækning på WIFI, skal routeren placeres så centralt som muligt i lejligheden og gerne i 1½ meters højde.

TIP: WiFi udsendes ligesom lyd via radiobølger i luften, så placer din router, som du ville placere en højtaler til musik.

Det er vigtigt at din routers signalstyrke (kapacitet) svarer til størrelsen på din lejlighed. Her kan du se hvilken kapacitet din router skal have for at dække antal m2:

Lejlighedsstørrelse i m2 Routerkapacitet for Wi-Fi 5
50 1200
70 1300
90 1750
130 3000
200 6000
Lejlighedsstørrelse i m2 Routerkapacitet for Wi-Fi 6
50 1200
70 1500
90 1800
130 6600
200 13200


1Hvordan får jeg en ny router?

Du kan købe en router via os på: shop.fiberby.dk
Fordelen ved at købe en router hos os er:

  • Vi har konfigureret dem så de er klar til brug  
  • Det er modeller vi selv udvælger og tester 
  • Det er routere som vi kender ud og ind, så vi kan hjælpe hvis noget driller

Du kan også købe routere hos andre elektronikforhandlere. Når du gør det, er der et par ting der er værd at huske:

  • Routeren skal have Gigabit porte, hvis du skal have fuldt udbytte af din Fiberby forbindelse.
  • Du skal selv indstille den, før den er klar til brug.
  • Du skal vælge en router der har kapacitet nok til at dække din lejligheds størrelse.

1Kan jeg bruge min nuværende router?

Hvis routeren er kommet med en tidligere internetudbyder, kan den være låst og kan i så fald ikke bruges.

Hvis routeren er købt fra en alm. butik eller er en gammel Fiberby-router, skulle den uden videre kunne bruges.


1Routervejledninger & guides

Under hver router i vores webshop finder du brugermanualer og guides til den enkelte router.

Vores webshop findes her: shop.fiberby.dk/

Faktura og økonomi


1Jeg betaler internet via huslejen eller fællesudgifterne. Hvorfor modtager jeg en faktura fra Fiberby?

Fiberby opkræver kvartalsvis og du får derfor den første faktura pr. e-mail. Det vil derefter blive opkrævet via huslejen / fællesudgifterne.


1Kan min arbejdsgiver betale mit internet?

Din arbejdsgiver kan sagtens betale din internetforbindelse, så længe du har tilmeldt dig.

Du skal blot udfylde vores arbejdsgivererklæring, som du finder her: Arbejdsgivererklæring


1Kan jeg tilmelde min faktura betalingsservice?

Oplysningerne til betalingsservice vil fremgå af din første faktura, som du modtager på e-mail.

1Kan jeg se mine tidligere faktura?

På nuværende tidspunkt har du desværre ikke mulighed for selv at se dine tidligere faktura.

Hvis du ønsker at få tilsendt dine tidligere faktura, kan du skrive en e-mail til Kundeservice her:support@fiberby.dk