Guide: Opsig din nuværende internetudbyder

  • Husk at du har en opsigelsesfrist på normalt mindst 30 dage hos din nuværende udbyder. 
  • Se e-mail-adresser til de fleste udbydere på listen.
  • Send opsigelsen til din udbyder ved at bruge e-mailskabelonen.
  • Tilmeld dig til FIBERBY senest på den dato dit nuværende abonnement bliver lukket.
  • Du kan selvfølgelig få hjælp hos vores Kundeservice på 33 23 00 99.
  • TIP: Det er bedre at opsige ved at sende en e-mail end telefonisk, fordi du nemt kan få en skriftlig bekræftelse på din opsigelse.

1 - Send opsigelsen til din udbyder på e-mail

Her er finder du e-mailadressen til de fleste udbydere:

 

  • YouSee: kundeservice@yousee.dk
  • Hiper: kundeservice@hiper.dk
  • Fullrate: kundeservice@fullrate.dk
  • FastSpeed: kundeservice@fastspeed.dk
  • Telenor: kundeservice@telenor.dk
  • Telia: bredbaandprivat@telia.dk
  • Stofa: info@stofa.dk
  • Kviknet: kundeservice@kviknet.dk

2 - E-mail skabelon til opsigelse

  1. Kopier teksten ind i en e-mail
  2. Udfyld dine egne oplysninger
  3. Send mailen til din udbyder.

 

Kære [UDBYDER]
Jeg opsiger pr. dags dato [DATO] mit internet-/bredbåndssabonnement hos jer.
Mine oplysninger:
Navn: [FOR- OG EFTERNAVN]
Adresse: [VEJNAVN OG NR SAMT EVT ETAGE OG SIDE]
Postnummer og by: [POSTNR OG BY]
Kundenummer/ID: [KUNDENR. findes på regning fra din udbyder]
Samtidig annullerer jeg med øjeblikkelig virkning mit samtykke til at I må kontakte mig (permission) og beder jer behandle mine informationer i overensstemmelse med GDPR (persondatareglerne).
I bedes snarest muligt bekræfte pr. e-mail, at I har modtaget min opsigelse.
Med venlig hilsen
[DIT NAVN]